W nowym roku Instagram stopniowo wprowadza na profilach firmowych nowy rodzaj
statystyk, a mianowicie „wyświetlenia z hashtagów”. Wielu użytkowników od dawna czeka
na tę, długo już zapowiadaną nowość, aby móc lepiej targetować swoje instagramowe
działania. Istnieje już wciąż rosnąca grupa użytkowników, dla których ta opcja jest dostępna,
do której należymy i chętnie podzielimy się z Wami naszymi pierwszymi spostrzeżeniami.
Nowe dane znajdują się w profilu Instagramowym, w statystykach, w zakładce „aktywność”
na samym dole ekranu. Oczywiście dotyczy to tylko profili firmowych. Znajdziecie tam pięć
najbardziej popularnych hashtagów, które umieszczacie pod materiałami publikowanymi na
Waszych profilach, a przez które trafiają do Was osoby komentujące, lajkujące lub
obserwujące Wasz profil. W statystykach jest też umieszczona dodatkowa informacja ile
osób spoza grona obserwujących Twój profil dotarło do niego przy użyciu hashtagów.
To tylko potwierdza i pokazuje, że właściwy dobór hashtagów ma bardzo duży wpływ na wzrost
Twojego Instagrama. Dlatego warto zapoznać się z tymi statystykami i stosować wymienione
tam, popularne dla Twojego profilu hashtagi. Jeżeli natomiast stwierdzicie, że
zaprezentowane tam statystyki nie są dla Was satysfakcjonujące, będziecie mogli zacząć
eksperymentować z innymi hashtagami. Za chwilę napiszemy jak to zrobić wykorzystując
kolejną instagramową nowość, ale najpierw przypomnimy kilka zasad stosowanych przy
doborze hashtagów.
Wybierając odpowiednie hashtagi należy pamiętać o tym, że:
- maksymalnie możecie skorzystać z 30 hashtagów. Jest sposób na podwojenie tej liczby, ale
nie polecamy takich sztuczek, - niewskazane jest używanie tych samych hashtagów pod każdym materiałem publikowanym
na profilu, na zasadzie kopiuj-wklej, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na Wasz zasięg i
być potraktowane jako spam, - hashtagi powinny być adekwatne do tego co prezentuje publikowany materiał,
- nie mogą należeć do tych najbardziej popularnych globalnie, ponieważ Wasz materiał na
Instagramie w krótkim czasie zniknie w morzu zdjęć z tym samym hashtagiem, - analogicznie nie należy używać bardzo niszowych hashtagów, bo zmniejszacie szanse na
dotarcie do Waszych treści. Oczywiście, jeśli mimo wszystko chcecie promować jakiś niszowy
hashtag, dla Waszej marki i nie zależy Wam na dużym dotarciu, ale na dotarciu do
specyficznej grupy odbiorców, to ta zasada nie aplikuje, - materiały publikowane ze zbanowanymi hashtagami nie są widoczne dla innych
użytkowników. Zbanowane hashtagi możecie sprawdzić w instagramowej wyszukiwarce, gdzie po wpisaniu konkretnego hashtagu pojawi się informacja: “Ostatnie posty z #nazwa są obecnie ukryte, ponieważ społeczność zgłosiła zawartość, która może być niezgodna z zasadami społeczności Instagramu”. Aktualizowaną listę zbanowanych hashtagów znajdziecie tutaj: https://instavast.com/instagram-banned-hashtags/
Kolejną nowością, która pomoże Wam w eksperymentowaniu z hashtagami, jest możliwość
sprawdzenia pod każdym opublikowanym materiałem w historii Waszego profilu ile było
wyświetleń danego posta z konkretnego hashtaga. Jednakże, ograniczone jest to do od
dwóch do pięciu najpopularniejszych hashtagów dla danego posta. Pomimo tego
ograniczenia, jest to świetna sprawa. Możecie zajrzeć do tych statystyk dla każdego
opublikowanego materiału i dokonać analizy Waszych postów, na przykład z ostatniego
tygodnia, miesiąca, roku lub przekrojowo. Jak to zrobić? Na swoim profilu wybieracie
zdjęcie/video i klikacie: „zobacz statystyki” w lewym dolnym rogu pod postem. Następnie
skrolujecie do działu: Odkrywanie. Tam znajduje się „wyświetlanie z hashtagów” i
wykazanych jest od dwóch do pięciu najpopularniejszych hashtagów dla danego posta.
Zachęcamy Was, aby wynotować te hahstaghi poprzez które trafiali do Was obserwujący, aby w ten sposób –
metodą trochę chałupniczą – stworzyć listę popularnych hashtagów dla Waszego profilu.
Teraz wystarczy je tylko skopiować do notatnika na Waszych smartfonach i wklejać pod
publikowanymi postami. Oczywiście, należy pamiętać, aby nie używać wciąż tych samych
zestawów pod każdym zdjęciem. W ten sposób możecie na bieżąco monitorować jakie
hashtagi najlepiej działają lub jakie nie działają i trzeba z nich zrezygnować lub je
zmodyfikować.
Oczywiście, wiemy, że opcje wyświetlania z hashtagów nie są jeszcze dostępne dla
wszystkich, ale wiedząc jak działa Instagram zapewne w niedługim czasie wylądują one i u
Was, dlatego już dziś życzymy powodzenia w hashtagowych eksperymentach.
Autor: Marcin Walencik
A co oznaczają wyświetlanie z innego miejsca?
Dziękuję za ten wpis, bardzo interesujący, w szególności fragment „wyświetlenia z hashtagow” Pozdrawiam Gosia Lammers
Cześć,
a wiesz może czemu mogę nie widzieć tych statystyk w sekcji „aktywność”? Widzę tylko statystyki do każdego jednego posta, a nie mogę nigdzie znaleźć ogólnych statystyk hasztagowych z jakiegoś przedziału dat.
Instagram zaktualizowany.
Będę wdzięczna za odpowiedź.